roterende banner

donderdag 31 maart 2022

Derde scoort weer 1½ punt

Het wil maar niet vlotten met onze externe. Andermaal met veel invallers kwamen de mannen van ENPS 3 gisteravond nauwelijks tot scoren:

Dinsdag was hij nog met zijn beste vrienden (een treetje bier) naar Nederland-Duitsland, maar woensdagavond was het tijd om zelf aan topsport te doen. Robin verdedigt onvermoeibaar de clubkleuren van ENPS, deze keer viel hij in in het derde.
De man van 9 uit 9 (becijferde Bas) maakte remise, maar voor 9½ uit 10 hoef je je ook al niet te schamen, want hij speelde (net als vrijwel iedereen van het team) tegen een man met plm 400 Elopunten meer:

8 opmerkingen:

  1. Het was natuurlijk een mission impossible, ook zonder invallers zouden we het niet hebben gered.
    Marco en Victor moesten het opnemen tegen tegenstanders met een meer dan 600 hogere rating.
    Vooral hulde voor Victor, want hij was de laatste die standhield en zich pas in een eindspel met allebei toren + 3 pionnen gewonnen moest geven. Werd ook ter plekke terecht met applaus beloond.
    Topprestatie ook van Robin & Rob, Robin tegen een 326+ tegenstander en Rob 289+.
    Ik had mazzel dat mijn tegenstander slechts 200 Elo hoger was (bij mijn vorige invalbeurt speelde ik tegen Gijs de Waal, rating 1998...)...en haalde een verdiend halfje in mijn favoriete Winawer, waarin ik voor het eerst experimenteerde met de Black Queen Blues (6. ... Da5).
    Ik zie dat de volgende tegenstander de enige is waar we nog een kansje tegen maken Amsterdam West is, de laatste 2 rondes spelen we tegen de nummers 1 en 2, dus Victor: zorg tegen Amsterdam West voor een topopstelling!
    Zie dat ik het woord 'we' gebruik, heb inmiddels vaker (4 x!!) voor ENPS 3 gespeeld dan voor mijn eigen team, het 4de.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Robin naar Nederland - Duitsland, ik a.s. donderdag met mijn jongste broer naar de Jut & Jul-competitie, Feyenoord - Slavia Praag.
    Jaren geleden dat ik in de Kuip ben geweest!
    Deze pensionado geniet van het leven!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach het kan nog veel erger, zag de uitslag Caissa 3 - Amsterdam West 2:
    NUL - ACHT!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bweeeh (ik speelde daarin mee, en prompt kreeg ik daarna griep) Ik denk dat volgens het evangelie van Bert de straf van de Engel van de Vrede(skerk) op mij is nedergedaald omdat ik bij ENPS 'deserteer' ;) kijk maar eens op https://ratingviewer.nl/list/63/clubs/080014/dalers/ (bweeh) en naar mijn resultaten op het ASK (Alkmaar), maar: Theo Bakker heeft de laatste ronde zijn partij tegen mij gewonnen vanuit een stelling met een pion minder!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach Boudewijn ( Ik kan natuurlijk niet het amicale Boudy gebruiken ,we hebben niet samen geknikkerd in de zandbak ) Als je maar geen trauma overhoudt aan die 0-8 nederlaag en kom gerust weer even langs bij ENPS ,per slot van rekening ben je gewoon nog lid .

      Verwijderen
  5. Daan, Robin en Rob (extern) TOP 👍
    rest volgende keer beter (!)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach Judas pardon ik bedoel Boudy, er is een verrader die een veel erger lot trof, zie het evangelie van Mattheüs (27:5)...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. jack B vs Tom B
    https://view.livechesscloud.com/#5aa1315a-6025-4f07-b3dc-1095460bdea7

    BeantwoordenVerwijderen