roterende banner

donderdag 7 mei 2020

Tweede avond drukker dan de eerste / schrijf je in voor de derde

Meld je aan bij de de derde online ronde

De vorige ronde werd gewonnen door oude bekende Francisco. LiChess gbruikt een tamelijk vreemd puntensysteem. Remise levert 1 punt op, winst 2. Dat is nog te begrijpen, maar er worden ook uitslagen van 3, 4 en 5 bijgeschreven. Hoe het precies zit met 3 en 5 weet ik niet, maar ik las wel ergens dat de uitslagen na twee opeenvolgende gewonnen potjes dubbel tellen. Dan blijft verlies 0, maar remise=2 en winst=4 punten. Deze regel is, denk ik, om bij wat grotere toernooien de sterke spelers snel naar de top te laten doorstromen. Maar onze spelersgroep van 24 is natuurlijk niet echt groot.

Met de LiChess-telling is Francisco dus eerste geworden. Als we alleen punten hadden geteld had Kanga (nu nr 2) gewonnen. Het hoogste percentage haalde Aran64 (nu nr 3).
En Kees, de verrassende maar terechte winnaar van vorige week, viel opnieuw op: hij speelde ook nu weer de meeste partijen van allemaal. Hij speelt kennelijk supersnel, én effectief, want ook nu eindigt hij weer hoog. Hoe hij het voorelkaar krijgt is een raadsel, want net als vorige week is hij OOK degene die in de chatroom veruit het actiefst is!

Ik hoop jullie morgen weer te zien, hopelijk met weer meer deelnemers!

Niek

3 opmerkingen:

  1. Kees en Peter hebben geberserkt terwijl dat niet mog!
    Als je de optie berserk gebruikt speel met minder bedenktijd en score je meer punten. Foei!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er stond nergens dat je niet mocht beserken Steve! Dat is er pas bijgezet bij de het toernooi van vanavond. Heb ik geen moeite mee overigens. Beter lezen Steve...

      Verwijderen
  2. Ik kan helaas steeds niet chatten in de algemene chatbox maar ik kan wel communiceren via berichten.

    BeantwoordenVerwijderen