roterende banner

vrijdag 29 mei 2020

Aran wint met grote overmacht

Aran won vrijdag met een 100% score:
1 Aran                  6 uit 6
2 Kingwarrior (Jeannot) 4 uit 7
3 Niekver               3 uit 5
4 Tehnepos (?)          3 uit 6
Het was verrassend genoeg de eerste keer dat de beresterke Aran een online ENPS toernooi won! Jeannot werd verdiend 2e, hij versloeg o.a. de sterke clubgenoten Steve, Mark en P Nitschke. Ikzelf was natuurlijk blij ook eens in de top te eindigen, hoewel ik maar één aardige partij speelde (de laatste, tegen Boudewijn). Tehnepos werd vierde, maar ik weet niet eens wie dat is. Het klinkt grieks. Maak u a.u.b. bekend Tehnepos!
Aran - Steve
Hier een moment uit een partij van Aran. Hij speelde tegen Steve, de opening was dan ook Frans, en Steve kwam un petit peu beter uit de opening. Maar met zijn zet 10. ... Pb4?? slaat het stellingsoordeel om van -0,7 naar +8,6. 10. ... f5 was nodig want nu dwingt zwart groot onheil, namelijk de zet 11.Lxh7! over zich af. Er volgde 11. ... Kxh7, 12. Dh5 Kg8, 13. Pg5 en Steve kwam er niet meer aan te pas.  
Niek

Ziehier: alle info van het vrijdagtoernooi van 29 mei

10 opmerkingen:

  1. Pb4 a tempo gespeeld ja. 10...f5 is niet de enige zet, Pg6 kan ook.
    Ik had liever onze partij op de blog willen zien Niek ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah ja Steve het spijt me :)) het is maar een vluggertje. En, toch altijd leuk Lxh7. Maar geen zorg, als jij het toernooi wint plaats ik een winstpotje van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En, via slinkse onderzoeksmethoden, heb ik achterhaald wie de misteryguest was: good old T.Bakker

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tehnepos is dus Theo Bakker ,dat is dan een primeur ! heeft Theo een computer aangeschaft ? Normaal gebruikt Theo de computer op de Bieb .

      Verwijderen
    2. Mijn bron zei erbij: Theo is de 20e eeuw ingestapt. Toen ik zei: 21e bedoel je zeker, zei hij: Hoho, niet zo snel

      Maar wat speelde Theo sterk!!

      Verwijderen
    3. @Maar wat speelde Theo sterk !!" ...............ahum dit zet mij aan het nadenken ,computer ? Sterk spelen ? Is het wel Theo Bakker ?? heb toch ernstige twijfels !

      Verwijderen
    4. Achteraf is het toch niet zo ondoorzichtig he, Theo ENPS in elkaar geschoven. Ik had nog een comment geplaatst in de chat dat Kees bij nader inzien beter als nickname keenepss had kunnen kiezen maar ja Theo kwam veel te laat met zijn goede voorbeeld.

      Verwijderen
    5. Neinepks (of Ennipesk)5 juni 2020 om 19:40

      Theo ENPS in elkaar geschoven! Goed idee, mooi resultaat!

      Verwijderen
    6. Goed gezien Bert!
      M.vr.gr. Theo

      Verwijderen
    7. Bert ??? Bas natuurlijk!!
      Theo

      Verwijderen