roterende banner

zondag 5 december 2010

The Unstoppable Incredible Hulk

Wie stopt dit seizoen Mark Hecker? Voorlopig wist alleen Bas Jonkers hem een half punt afhandig te maken, verder won ie alles. Intern scoorde hij 10½ uit 11 (TPR 2277), extern 3 uit 3 (TPR 2144). Zo goed heeft onze kampioen nog nooit eerder gescoord.
Deze eerste competitiehelft zal er niemand meer tussen kunnen komen. We hebben nog één ronde te gaan, ik hoop dat Mark die laatste wedstrijd ook wint.

Hieronder zie je een paar grappige laatste zetten van de partij tegen Johan van der Maas. Mark had eigenlijk al gewonnen, niet vanwege de stelling maar wel op tijd, Johan had nog maar 7 sec, Mark nog meer dan 10 minuten.

Maar wie gaat het in de volgende competitiehelft Mark lastig maken en zal zijn uitdager worden? Kees lijkt me de aangewezen man (hieronder trouwens zijn partij van vrijdag tegen voo-doo-Tony) Verder kunnen we natuurlijk ook iets verwachten van Bas, Eric of nieuwkomer Pieter. En misschien gaat Steve weer eens van zich laten horen? Of Jan Velde? Bert Wijchgel? Of zou Roel weer mee willen doen? Kom op Roel, kom gewoon lekker spelen. Kunnen we weer eens samen lachen, net als vroeger!
Niek

Interne competitie ronde 14
Uitslagen
Stand
Kruistabel
Individuele scores

Commentaar van Kees:
Tony experimenteert dit seizoen met het vijf pionnen spel en gaat aan het einde van het seizoen evalueren. Hij is van plan het vijf pionnen spel te combineren met zijn standaard openingen. Ben benieuwd waar dat op uit draait, voorlopig gaat het met het vijf pionnen spel nog niet zo heel erg lekker.
Groet, Kees

2 opmerkingen:

  1. Niek, het feit dat ik niet meedoe aan de interne competitie zie ik als de consequentie van de gevoerde discussie en de afloop daarvan. Van al mijn ideeën om de interne competitie en de externe anders op elkaar aan te sluiten bleef niets over. Als je als club op deze wijze met de input van een van je sterkste spelers omgaat, die bovendien elke week meedeed, dan lijkt me de consequentie duidelijk. Zo zit schaken ook in elkaar: de zet van je tegenstander is de consequentie van de zet die je net gespeeld hebt.

    Ik ben overigens wel van plan om mee te doen aan snel- en rapidschaak. Daar geldt mijn bezwaar uiteraard niet tegen.

    Gr Roel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik snap niet dat jullie allemaal van die vent verliezen. :-)

    Bas

    BeantwoordenVerwijderen