roterende banner

zaterdag 18 december 2010

Interne competitie ronde 1

Het is deze keer een beetje vreemde stand, sommige spelers met 0 uit 0 staan veel hoger dan anderen met 1 uit 1. Dat komt doordat het vierde extern speelde (Arjan van Tuijl, Albert de Roo, Theo Hendriks, Victor Bartman, Sander Schoonderwoerd, Rahmat Rahmati, Dick de Graaff en Joost Hecker verloren met 2,5-5,5) en daarvoor kregen ze kennelijk een boel punten voor de interne. Ik neem aan dat het vanaf ronde 2 er allemaal wat evenwichtiger uit gaat zien.
Uitslagen
Stand
Niek

7 opmerkingen:

  1. Weten jullie wel zeker dat het klopt? Als ik naar pval kijk (ik neem aan previous value) dan zie ik niet de eindstand van de 1e helft van dit seizoen terug, maar een heel andere, hetgeen voor mij nadelig is, omdat ik maar met 70 punten begin, terwijl ik als 4e ben geeindigd. Wie kan dit checken?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet het niet zeker, ik schreef alleen de reden die ik vermoedde.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Pieter, het klopt we hebben de stand niet aan het begin gereset naar de uitslag van het laatste stand, maar naar de gewone ledenlijst. Dit lijkt nadelig, maar na elke ronde wordt er ‘doorgekaizerd’ dus dat nadeel is slechts de eerste of eerste twee ronden. Mocht het toch onoverkomelijk zijn of toch een nadeel, dan biedt ik bij deze aan dit de tweede ronde te herstellen. We hebben het alleen niet gedaan omdat we denken dat het niet nodig was?

    Groet,
    Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kees, het gaat mij natuurlijk gewoon om een eerlijke competitie. In de eindstand van het najaar was het verschil tussen nummer 6 en 10, 51 punten. Waarom zou iemand willekeurig met 50 punten meer of minder mogen beginnen? En als de nummer 1 en 50 allebei de 1e ronde niet komen is het verschil opgelopen tot 67 punten! Mij lijkt het eerlijkste:
    A. Een ranking op basis van de eindstand van de vorige keer. Dan heb je profijt van je best doen vorige seizoenshelft.
    B. Allemaal op nul beginnen. Nu begint de nummer 1 met 120 punten, dus een overwinning op zichzelf, terwijl hij nog niet heeft gespeeld. De nummer 50 staat meteen een heel eind achter. Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

    Wat denken anderen?
    Pieter

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Pieter, in het indelingsysteem Keizer betekent "doorkeizeren" dat na iedere ronde alles helemaal opnieuw vanaf ronde 1 iteratief wordt doorgerekend met de startwaardes van de actuele lijst als uitgangspunt. Die actuele lijst wordt na zo'n proces dus anders. Er wordt net zo lang opnieuw doorgerekend totdat de nieuwste lijst gelijk is aan de voorlaatste. (kun je me nog volgen .. ?) Tenmiste, zo heb ik het ooit begrepen.

    Die beginpunten waardoor je nu laag staat die ga je volgens mij in de volgende ronden niet meer tegenkomen.

    Kunnen de wedstrijdleiders dit bevestigen?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze wedstrijdleider heeft er weinig kaas van gegeten maar dacht ongeveer hetzelfde als Niek.

    Sanne

    BeantwoordenVerwijderen