roterende banner

maandag 7 december 2009

Jubileum

Dit is bericht nummer 500! Ik ben in januari 2006 begonnen met dit weblog, nu bijna 4 jaar geleden, en dat betekend dat er al die tijd gemiddeld per week meer dan twee berichtjes zijn geplaatst door vele verschillende enthousiaste schrijvers. Veel dank aan hen allen! Wat een zegen is dat internet toch. Zo gedetailleerd is clubgeschiedenis nog nooit vastgelegd, en alles is altijd en overal herleesbaar.

Pas eind 2007 ben ik begonnen met het bijhouden van statistieken, en sindsdien is het weblog meer dan 13½ duizend keer bezocht. Dat is ontzettend veel, en er zit een stijgende lijn in de statistiek zoals het onderstaande plaatje laat zien.
De curve laat ook mooi de dip zien in de zomermaanden, als er niet geschaakt wordt. Je ziet de de groei van de laatste maanden ook duidelijk. Gemiddeld komen er zo’n 20 tot 30 unieke bezoekers per dag. Unieke bezoekers wil zeggen dat dezelfde persoon (lees ip-adres) die de website meerdere keren bezoekt bij een dagtelling maar één keer wordt meegenomen. Het stimuleert enorm die cijfers, iedere keer als ik het zie word ik er blij van. Ik krijg ook regelmatig reacties van niet-leden, dus ons weblog overstijgt de clubgrenzen.

De piek die je ziet in de week van 13-19 april 2008 heeft overigens een droevige reden, dat was vanwege het overlijden van Klaas Mastenbroek. Maar het is mooi te zien dat er zo’n grote belangstelling voor deze grote man was.

De landenstatistiek is ook interessant, er is relatief gezien natuurlijk nauwelijks bezoek uit het buitenland, maar de landen die voorkomen geven nauwkeurig de vakantie- en verblijfbestemmingen aan van onze leden. Ziehier de top-10:
Australië, met stip op nummer tien, verdiend even bijzondere aandacht. Al de 15 bezoekjes zijn uit Sydney, waarvan 13 in de laatste 2 weken. We hebben dus een nieuwe fan aan de andere kant van de aardbol, die nauwkeurig onze verrichtingen volgt. Wie zou dat wezen?
Niek

11 opmerkingen:

  1. Mooi werk Niek en leuk dat je er zoveel plezier in hebt(wat ik me helemaal kan voorstellen), om het op te zetten, bij te houden, verhaaltjes plaatsen van mensen die het al dan niet snappen, enz. het is inderdaad prachtig, ons weblog. Hadden we het 50 jaar terug maar gehad!

    Ik denk dat onze Australier in het 2e team speelt

    Ronald

    PS op welke plaats staan de bezoekjes uit Egypte en is er ingelogd van de Malediven?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet zeker dat ik vanuit de Malediven zeker 5 x heb gechecked of Chiel niet de snelschaak cup ging winnen ;-)

    Mooi werk Niek! Nog 10 jaar volhouden en dan hebben we weer een erelid.

    Mark

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hmmm... wonder who that is in Australia :-)
    Maybe someone who couldn't be there for the intern lately?
    Hello to all ENPSers from down under!!

    Regis

    PS
    I'm probably one the recurrent visitors who is sometimes in Belgium and sometimes in France, boosting international traffic!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een club met een blog als deze heeft een unique selling point. Ik heb bij andere clubs nog niet een zo toegangkelijke icm informatieve website gevonden.

    Hulde Niek

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Niek,

    In een woord geweldig! een dagelijkse feestje, na nu.nl klik ik bijna altijd even langs de site.

    De echte enps-er kan niet zonder.....

    Cheers,Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd Niek! En bedankt!
    Zo zie je maar: simpele vormgeving, algemeen webadresje, het maakt niet uit: kwaliteit komt altijd bovendrijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank jullie wel voor alle aardige woorden!
    En voor Ronald en Mark: de teller van de maladieven staat op 4, die van Egypte op 6.
    Hieronder de hele lijst; Rusland, Nicaragua, Japan, etc.... alle exotische oorden komen aan bod. ENPS geniet een warme belangstelling vanuit de hele wereld!

    11. Italy 14
    12. Argentina 12
    13. Canada 11
    14. Poland 10
    15. Denmark 9
    16. Portugal 9
    17. (not set) 8
    18. Sweden 6
    19. Egypt 6
    20. Russia 5
    21. Nicaragua 5
    22. Japan 5
    23. India 5
    24. Romania 5
    25. Malaysia 5
    26. Greece 5
    27. China 5
    28. Mexico 4
    29. Thailand 4
    30. Hungary 4
    31. Austria 4
    32. Turkey 4
    33. Czech Republic 4
    34. Maldives 4
    35. Serbia 3
    36. Indonesia 3
    37. Norway 3
    38. Bulgaria 3
    39. Switzerland 3
    40. Luxembourg 2
    41. Sri Lanka 2
    42. Singapore 2
    43. Costa Rica 2
    44. Hong Kong 2
    45. Finland 2
    46. Philippines 1
    47. Colombia 1
    48. Morocco 1
    49. Macau 1
    50. Uruguay 1

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk hoor, ik voel me beetje "verantwoordelijk" voor egypte en roemenie.
    nu in totaal 50 landen..... op naar de 75 zou ik zo zeggen.

    Ronald

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wie van de ENPS ' ers komt er zoveel in Brazilie ?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat moet Paulo (Cherroto)zijn.
    Steve

    BeantwoordenVerwijderen
  11. denemarken en polen ben ik gedeeltelijk geweest. echt lachen dit....

    BeantwoordenVerwijderen