roterende banner

woensdag 26 november 2008

ENPS 3 verliest in Noord

Onze captains hebben het lastig dit seizoen, bijna elk team moet met veel invallers werken. Zoook ik afgelopen maandag. 4 invallers traden aan: Sander, Gino, Albert en Johan. En dat tegen Nieuwendam3 dat kwa rating niet zo heel zwak is. We kwamen dan ook snel 3½-½ achter. Positivo als ik ben zag ik nog kansen. Op de vier overgebleven borden (van Marco, Martin, Albert en Sanne) stonden aardige en goede stellingen. Dat winnen we met 3½-4½ fluisterde ik aan Chiel en Sander. Direct daarna werd de stilte doorbroken door een luid remise aanbod. Het bleek van Albert afkomstig. Albert was niet op de hoogte van de gewoonte eerst even de stand te checken en bij de geringste twijfel met de captain te overleggen. Nu ja weer wat geleerd. Maar NOOIT MEER DOEN Albert!

Tussenstand 4-1 dus. Dan moesten we dus de nog resterende potjes winnen. Dat was spannend. Marco en Sanne stonden inmiddels straalgewonnen, en Martin stond een pionnetje voor, maar met minder tijd. Helaas deed Marco het ergens verkeerd, nadat ie zo lang zo’n voortreffelijke wurgtechniek had laten zien. Een partij lang was de tegenstander kansloos passief, om tenslotte toch met de dame eeuwig schaak te geven. Sanne had inmiddels mooi gewonnen en Martin was nog bezig. Hij speelde een spannend eindspel en won mooi op tijd, deze keer claimde hij dat onmiddellijk!

Tot slot: op de sga website staat op bord 2 per abuis P.Kersten genoemd, dat is dus fout, dat moet M.Rekelhof zijn. Ik zal het doorgeven aan Nieuwendam en de sga.

En nog een tot slot: Ik kreeg vanmiddag een sms-je: Kees is vader geworden! Gefeliciteerd Kees!!


Niek

Geen opmerkingen:

Een reactie posten