roterende banner

zaterdag 15 maart 2008

Interne competitie ronde 10

Ik was vrijdagavond voor het schaken samen met Bas naar het OLVG gegaan. Klaas was die middag geopereerd en was net wakker geworden uit de narcose. Alles was goed gegaan, Klaas was volledig bij de tijd en praatte honderd uit. Dat geeft vertrouwen in een goed en hopelijk snel herstel. Het is wat met die ENPS-ers, recentelijk lagen Ronald Post (heel kort) en Eric van Rijkom ook al in het ziekenhuis. Weet iemand trouwens hoe het met Eric gaat?

Op de clubavond hadden we 7 interne en 8 externe partijen. Het vierde speelde tegen koploper in de poule Chaturanga 1 en kon geen vuist maken, ondanks Chiel Remer (foto) op bord 1. Captain Rimme zat ruim in de spelers vanavond, normaal krijgt hij met moeite het team bij elkaar, maar nu moest hij zelfs enkele spelers tot hun teleurstelling aan de kant houden. We verloren met 2,5-5,5.

Dan de interne. Mark won van Kees en staat nu vlak achter nummer 1 Klaas, die waarschijnlijk dit seizoen zijn eerste plaats niet meer kan verdedigen. In het eerste scoorde hij 3½ uit 4, tpr 2234, in het tweede 4 uit 5, tpr 1908. Op de interne scoorde hij tot nu toe, dus met de vorige competitiehelft erbij 14 uit 15. Ongelooflijke scores. Het is jammer dat Klaas (waarschijnlijk) geen kampioen zal worden dit jaar.
Chiel speelde extern, verloor, maar steeg enkele plaatsen op de interne. Hij staat nu derde! Komende weken zal blijken hoezeer hij opgewassen is tegen de ENPS-elite Mark Hecker, Eric van Rijkom, Bas Jonkers, Kees Bakker en Jan Velde. Spannend!

De uitslagen: Games.html
De ranglijst: Ranking.html

en dan de files met de extra's:

De ranking per ronde: Progress.html
De individuele scores: CompetitionHistory.html
De kruistabel: XRef.html
De statistieken: Statistics.html
De verwachting: Expectancy.html

Niek

4 opmerkingen:

  1. Er zijn grote verschillen in de stand tussen ronde 9 en 10. In de stand van ronde 10 lijkt het erop dat mensen die niet spelen geen 1/3 maar meer krijgen. (In ronde 9, overigens te weinig) Zo staat Ben de leur opeens 12e, terwijl hij geen enkele interne wedstrijd gespeeld heeft.
    Ook Lie en Williams ontbreken. (Fijnheer en Docter zijn dubbel)

    Wie kan uitleg geven?

    M.vr.gr.
    Theo Bakker

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Theo,

    er is inderdaad iets veranderd. We hebben afwezig van 0 naar 0.33 verzet. Ook hebben we een paar foutjes eruit gehaald, er staan nu geen dubbele partijen meer in het systeem. Als je naar het progress report kijkt zie dat ook dat die punten erbij komen. Dat Ben zo hoog staat komt waarschijnlijk omdat hij een paar keer extern gespeeld heeft, maar we kunnen het na kijken of alles goed gelopen is. Al heeft het er de schijn van dat het goed gaat.

    Je andere punt, Ook Lie en Williams ontbreken. (Fijnheer en Docter zijn dubbel), kan ik niet zo makkelijk vinden, ik zie in de ranglijst Lie en Williams staan en heb geen dubbele gevonden. Misschien zie ik iets over het hoofd?

    Overigens wil ik vragen om begrip voor de lastige overgang en beloof ik mijn best te blijven doen om de uitslagen 100% correct in het systeem te krijgen. Beloofd.

    Groet,
    Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo allemaal,

    Even mijn excuses voor het waardeloze optreden (mijnerzijds)van afgelopen vrijdag. Wat een flutpartij! Ik was duidelijk niet in de stemming voor een externe wedstrijd en had dat eigenlijk meteen moeten zeggen toen ik gevraagd werd mee te doen. Maar ja... te laat.
    Volgende keer zal ik mijn mannetje staan!
    Chiel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Thanks! Kees

    Groeten,
    Theo

    BeantwoordenVerwijderen