roterende banner

maandag 30 april 2007

Acht jaren ENPS 3

In mijn vorige stukje had ik het wat pessimistisch over een minder goed seizoen voor het derde. Op de SGA-site lees ik echter dat we toch nog derde geworden zijn, en dat is helemaal niet zo heel slecht dus.
Onder het menu-item “Archief” kun je op de SGA-site trouwens kijken hoe het derde het voorgaande jaren precies heeft gedaan. Bijzonder leuk en informatief! Ik vat de gegevens samen in een tabelletje:

Ik zie vrijwel alleen maar stijgende lijnen. Dat past goed in het gehele ENPS-beeld, met bijvoorbeeld ons eerste dat volgend jaar in de promotieklasse mag spelen. Het derde staat model voor de groei van de club. Zie de gemiddelde Elo van de deelnemers over de jaren eens exploderen:

En dan staan ook nog al de individuele resultaten gearchiveerd van alle spelers over de afgelopen acht seizoenen. Zo kon ik turfen wie er de meeste seizoenen als basispeler of invaller in het derde speelde. De ranglijst wordt aangevoerd door Sander Schoonderwoerd, die alleen in seizoen 2004/2005 geen partij voor het derde speelde. Het “all-time”-derde ziet er daarmee als volgt uit:
1. Sander S.        7
2. Jan de Vries 6
3. Marike Dokter 6
4. Bas Jonkers 5
5. Rimme Rypkema 5
6. Viktor Bartman 5
7. André van Rijn 4
8. Chiel Reemer 4

2 opmerkingen:

  1. In dit groeitempo is de gemiddelde ELO van het derde over drie jaar gelijk aan 1900.
    Tegen die tijd is het eerste al naar de 3e KNSB gepromoveerd natuurlijk. õþ

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wie gaat Chiel vragen om weer te komen schaken?

    BeantwoordenVerwijderen