roterende banner

zaterdag 2 oktober 2021

vijfde ronde interne

¡Niet op de interne waren Rimme, Bas, Jan en Niek! (zie onder)
Wel deden mee:
Steve speelt weer mee met de interne en maakte foto´s:

Ailko van der Veen (B) - Gerben Sloot (B) 0-1

Tom Bottema - Peter Nitschke ½-½

Kees Bakker - Michiel Smit (B) 0-1

Robin Blenderman (C)-Ron Heeneman (B)0-1

Francisco Hernandez - Arjen Wiering (B) 1-0

De partij van Ailko en Gerben

De partij van Robin en Ron (Robin schreef erbij: Wat een spannende partij was dit tegen Ron Heeneman. Uiteindelijk hadden we beide nog enkele minuten op de klok, ik stond wat achter in tijd en ging toen wat te gehaast schaken. Ik zag ook niet de doorbraak, er zat wel een hoop in met spannende varianten. Op zet 18 had ik bijvoorbeeld Dxf3 kunnen spelen waarna Txa6 niet kan vanwege Dxf6 Spannend van begin tot eind!)

En dan over de zonnige terrasfoto. ENPSer Sander Schoonderwoerd geeft vanavond een feest in het spaanse Cuenca. Een delegatie ENPSers is daarnaartoe onderweg. Op dit moment hebben we een tussenstop in Cercedilla waar Rimme woont. Straks rijden we naar Sander, waar we ook Mark H en zijn gezin zullen treffen. Jullie raden het al, we hebben het goed :-) Een uitgebreid reisverslag volgt later deze week.
Niek

3 opmerkingen:

  1. Ja erg spannend, mijn partij tegen Robin. In een vlaag van verstandsverbijstering een pion helemaal naar h6 laten komen, waarna mijn toren vrijwel de hele partij levend begraven was op h8.
    Heb bijna de hele avond verloren gestaan, maar Robin kon de genadeklap niet vinden… In tijdnood wist ik los te komen en toch nog te winnen (miracolo!). Ik heb ook niet alles meer genoteerd.
    Na 33.Da7 volgt nog Td8 34.Dc7,Txh6 35.Txe5,dxe5 36.Dxc5+,Kg7 36.Dc7 plus nog een stuk of vijf zetten waarbij ik via de d-lijn naar binnen kwam en ook nog mat mocht uitdelen. Ron H.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja echt geweldige partij. Jammer voor Robin!

      Verwijderen
    2. Vermakelijke partijtjes ! Die partij Robin-Ron zou je haast zeggen dat beide heren met een fles Dimple Golden Selection naast zich speelden maar ............. Ron drinkt geen druppel en Robin mag van zijn beide kinderen ook niet drinken bij het schaken ! Wel een lading blunders maar ach we zijn amateurs .en Ailko ? Totale schaak blindheid !

      Verwijderen