roterende banner

zaterdag 26 juni 2021

Het seizoen zit er op

De zomercompetitie is alweer afgelopen, na vier ronden ben ik de gelukkige winnaar geworden. Ik werd tegen concurrent Maarten Mellegers ingedeeld. Hij moest winnen om eerste te worden, ik had aan remise genoeg. Ik ben met zwart in onderstaande stellening aan zet:

Maarten - Niek (zwart aan zet)
Ik deed niet de beste zet en was blij toen ik op een gegeven ogenblik met zetherhaling het halve punt kon binnenhalen. Het eerste dat Maarten na afloop zei was dat ik in diagramstand een winnende zet kon doen. Ik zag hem dus niet, jij wel?
   Uitslagen
   Eindstand

Prettige vakantie en tot volgend seizoen! Traditioneel is de ledenvergadering de laatste vrijdag van augustus, en de eerste ronde van de nieuwe interne op de eerste vrijdag van september.

Niek

9 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vanuit italie denk ik aan Le3 Als het paard Slaat volgt Df2 met loper winst en dreigt toren te slaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd Niek zomerkampioen.
    Dank je wel Maarten (!)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Na Le3 Pxe3 Df2 en Kh1 lijkt me Pxe3 veel sterker en dit dreigt mat op g2. De loper op g2 is niet te dekken en na Lh3 volgt Df3 en dit leidt snel tot mat of dameverlies.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En wat gebeurt na 1....Le3+ 2.Kh1 ?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad. Een stille zet!

      Verwijderen
    2. Mooie zet maar ik zou die pion met een klap op g5 zetten, dan is het geen stille zet 😄

      Verwijderen