roterende banner

donderdag 7 februari 2019

Caissa 6 (eigenlijk is dit Caissa 1) tegen E2 5-3

We waren vlakbij! Eric en Bert waren heel dicht bij het binnen halen van 2 punten!
Als dat was gelukt…. Hadden we gewoon van de koploper in de hoofdklasse gewonnen.
Vooraf waren de verwachtingen niet hoog gespannen. Na twee wedstrijden hadden we met een beetje geluk best 4 matchpunten kunnen (ENPS 1 en Caissa 7 kwamen goed weg)
Daarna verloren we 3x terecht denk ik met als laatste het dieptepunt de 0,5-7,5 tegen Amsterdam –West.
Mark pakte een op papier een prima halfje, Sanne ging helaas ten onder.
Zelf mocht ik niet klagen dat mijn stand, in het middenspel plotseling mijn kant op viel. Mede te danken aan aankomende tijdnood. Het was weer gelijk
Vervolgens pakt Bas een net halfje en ging helaas Eric ten onder
Eric zat naast me, kon dus goed volgen dat hij een prachtige partij (middenspel) speelde maar hij miste ergens een kleine voorbereidende zet (LG3). Daarna werd het zwoegen en verliezen
Bert had via Ta8 het een fijn punt kunnen opstrijken, maar het liep anders. Remise
Het mooiste resultaat haalde dit keer Boudewijn, tegen de oud ENPS’er (bridge) Arno Bezemer.
Boudewijn heeft slechts 522 ELO punten minder…..
Jildo was als laatste klaar, kans op remise? Bijna leek het, maar toch niet in de praktijk

Ronald

2 opmerkingen:

  1. Sinds 1 feb is het ratinggat tussen Arno Bezemer en mij 'slechts' 427 (2275 vs 1848), maar niettemin ben ik nog steeds erg blij met dit resultaat, en de andere remisemakers mogen dat ook zijn, dat zijn toch halve overwinningen. Ondanks dat we in cijfers verloren hebben voelt het toch alsof we weer een beetje omhoog i.p.v. nog dieper zinken om in Bas J zijn terminologie te blijven ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die Kasper Bleeker heeft nu een elo van 1917 .Daarmee is hun "Zwakste " speler sterker dan onze sterkste speler .Maar het zijn inderdaad 3 spelers van Caissa 1 en 2 spelers van Laurierboom 1 en 1 speler van Fischer/z 1 maar die spelers van Laurierboom en Fischer/z speelden niet zo lang geleden ook voor Caissa 1 Dus die kop van Ronald klopt wel een beetje .

    BeantwoordenVerwijderen