roterende banner

zaterdag 13 september 2008

De kampioen gevloerd

Ik speelde gisteravond een enorm leuke partij tegen Mark Hecker. Het was een dynamische, actieve partij en na een stukoffer was het niet duidelijk waar zwart, Mark dus, het beter had kunnen doen. Blij als ik was kondigde ik aan de partij in te voeren en op ons blog te publiceren, waarop Mark vroeg of ik met hulp van de computer precies zou kunnen aangeven waar het mis was gegaan.
Welnu: het gaat lange tijd gelijk op, hoewel de computer steeds liever zwart heeft. Het offer 17. Pf6 zou de computer niet spelen, hij geeft de voorkeur aan 17. Pf2, maar in zijn waardering, de evaluatie van de twee zetten, zit nauwelijks verschil. De echte fout is 26. ... Pxd2?? want daarna is het geforceerd uit. Volgens de computer zijn er vele zetten die naar een ongeveer gelijke stand leiden, en hij zou zelf 26. ... Da4 gespeeld hebben.




Later volgen de overige uitslagen en ranglijst na ronde 2 van de interne.
Het is nu al laat en ik ga slapen...
Niek

2 opmerkingen:

  1. Maar zet 20 is vrij cruciaal !
    Wat kan wit nog doen na
    20 .. Ld4x. Beter voor wit is toch 20 Lf7x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tsja Computer geeft hier
    20 .. Ped5 als beste zet.
    En dat zal dan ook wel de beste zijn.

    BeantwoordenVerwijderen