roterende banner

vrijdag 19 september 2008

Chiel - Rahmat

Er waren vanavond tijdens ronde 3 van de interne competitie 17 schakers, dat wil zeggen acht parijnen en één persoon uitgeloot en die was ik deze keer. Ik ben niet tot het eind gebleven en heb dus nog geen uitslagen & stand, maar Kees zal ze a.s.a.p. aan mij e-mailen. Toen ik wegging was er veel boeiends op de borden, bijvoorbeeld Kees Bakker - Mark Hecker, maar het meest geintrigeerd was ik door de partij Chiel Reemer - Rahmat Rahmati, dit was hun stelling:

Alsof er een bom op is gevallen! zie dat paard op e6 dat niet geslagen kan worden door de symmetrische penningen van de loper en dame. Rahmat, zwart, is aan zet. Hij was al een half uur aan het nadenken toen ik besloot weg te gaan. Ik ben benieuwd wat er is gespeeld en wat het verdere verloop is geworden..
Niek

1 opmerking:

  1. Helaas was het vervolg niet zo spectaculair als de stelling, want dit e-mailde Chiel mij:

    Hoi,
    Hij speelde dame b6, waarna ik een stuk blunderde met het sullige exd5.
    Ik spartelde nog wat tegen, maar laten we de precieze bewegingen daarvan ijlings in de vergetlheid laten glijden.
    Groet,
    Chiel
    p.s. ik heb niets gechecked, maar denk dat ik in de diagramstelling al slechter sta.

    BeantwoordenVerwijderen