roterende banner

zaterdag 20 mei 2006

ENPS 3 wint en eindigt als 2e

Okay, het was een spannend seizoen, maar we zijn nipt tweede geworden en niet eerste. Erger kan niet. Een kleine pleister op de wonde is de winst tegen Almere en onze totaalscore tegen hen over de afgelopen jaren. Bas e-mailde mij vorige week:

We houden de moed er in, Niek!
Wist je dat we de laatste jaren zijn uitgegroeid tot de Angstgegner van Almere?
10 van de laatste 12 ontmoetingen hebben we gewonnen, en de andere 2 eindigden in 4-4.
Of ze weer zoveel invallers nodig hebben als afgelopen vrijdag, maakt dan misschien niet eens uit...
Bas


De stand is na gisteravond uitgelopen naar 11 winst, 2 gelijk en 0 verlies. Da's niet kinderachtig.


*) Schaker De Rijk kon ik niet op de SGA-site vinden, zijn Elo haal ik van de Almere-ledenlijst van de KNSB. Of het klopt weet ik niet zeker.

Klaas Mastenbroek (2 juli 1920) speelde gisteren voor het derde. Hij speelde weer spectaculair. Hij had na een zet of 15 de hele koningsstelling van de tegenstander opengereten, maar tegenstander Kees Vlak bleek te taai. Klaas redde het niet en wist zijn 100% score niet te handhaven.

We hebben het hele jaar uitzicht gehad op een topklassering, en zijn dan op matchpunten dan wel tweede geworden, maar op bordpunten eerste - waar je dus niks aan hebt ...
Hieronder een lijstje ter ere van hen die deze knappe prestatie hebben geleverd. De topscorerslijst van het team wordt aangevoerd door Sanne Visser.


  • De laatste interne ronde werd gespeeld. De eindstand van de tweede periode staat hier.
  • Volgende week staat de tweede finalepartij Wijgchel-Hecker op het programma, alsook deel twee van de massakamp tegen Caissa. Laat deze kans op wraak niet onbenut!
  • En de week daarna, 2 juni, start het rapid toernooi.
  • 3 opmerkingen:

    1. Hoi,

      De rating van Ben de Rijk van Almere klopt inderdaad. Het was zijn eerste partij dit seizoen. Goed gedaan dus, Bas.

      BeantwoordenVerwijderen
    2. Wow! Nu ben ik benieuwd naar Bas' nieuwe TPR en Rating! En als het een aardige partij is, kun je hem dan (van commentaar voorzien) aan me e-mailen Bas?

      BeantwoordenVerwijderen
    3. Ik zal eens kijken wat ik voor je kan doen, Niek.
      De goede man scoorde vorig seizoen 7 uit 7 in Almere 9 tegen gemiddeld 1594 (max. 1850). Dit was zijn eerste nul.

      BeantwoordenVerwijderen