roterende banner

maandag 6 maart 2006

E1 – Isolani 1

Na de vreselijke wedstrijd tegen ES 80, mochten we weer aan de bak. En dat viel niet mee. De koploper stond op het programma!
5! 1900+ spelers, dat lijkt niet eenvoudig.

Gelukkig ging de voorbereiding heel hoopvol, maar niet heus.

Peter Nitchke was op vakantie en Regis Huc was ziek. Gevolg ... 2 van onze topborden ontbraken. Ook Bert had ik nog niet te pakken gehad, maar ik ging er toch vanuit dat ie er zou zijn!.

Ik had inmiddels Tony en mijzelf als invaller. Gelukkig was Bert er inderdaad.

Diezelfde Bert was als eerste klaar, op het hoge 2e bord speelde hij zich overtuigend naar een hele nette zege! 1-0 Een mooie start
Zijn buurman op 1, Steve kwam minder uit de opening,. Dat kwam uiteindelijk niet meer goed 1-1
Op bord 7, zat ik zelf. Ik kwam gelijk uit de opening, maar met wat initiatief en open toren lijntjes op de dame vleugel. Die lijntjes werden uiteindelijk mijn tegenstande fataal
Pionnetje hier, pionnetje daar en voor ik het groot wild zou gaan pakken gaf mijn tegenstander terecht op.
Bord 3, daar zat Jan en hij was gelijk klaar met mij ongeveer. Jan speelde weer een geweldige opening en het begin van het middenspel was ook in orde. Ik wilde dus 3-1 noteren, maar nee.... Jan had verloren. Tegenstander had nog een klein kansje en dat had onze man niet gezien....

Het is ongelofelijk dit jaar met Jan, hij zet zijn partijen zo mooi op, en dan.... gaat het niet goed. We hadden beneden nog even een verdiet biertje genomen. Daar kwam het volgende plan uit.... Jan speelt voortaan de eerste 20 zetten en dan neem ik het over om de partij af te maken....
Neehoor luitjes, Jan moet gewoon een keer weer eens winnen en dan is alles weer ok.
Kan dus zomaar zijn dat ie na een paar interne partijtjes weer de hele partij top is!

Ron zat op 4, een heel hoog bord ook eigenlijk dus. Hij kwam volgens mij niet slecht uit de opening, maar kon toch niet echt doorbreken. Het werd uiteindelijk remise 2,5 – 2,5

Waren over Niek (6), Erik (5) en Tony (8)
Niek speelde tegen een zeer defensief systeem. Offerde een pionnetje maar kreeg dat niet snel terug. Ik zat daar naast en was er toch wel ongerust over. In het verre verre eindspel bleek Niek toch beter te staan en plotseling zelfs gewonnen.

Op dat moment kreeg Tony remise aangeboden. Als we dat zouden pakken.... hadden we in iedergeval 4-4. Maar ik ken Tony zijn tijdnood truckjes, bovendien was zijn tegenstander wat aangeslagen....

Wit Tony Zwart Tegenstander

1. e4 vraag; mag ik weten waat voor ELO je hebt?
Antwoord van Tony, 1650, en jij....
Tegenstander 1800

Nu al zeker van de overwinning, vanwege zoveel ELO verschil.... 1 ... C5

Waar is waar, Tony speelde een vreemde opening, kwam gewoon niet over de helft van het bord. Gaf hem ook weinig kans.
Maar..... plotseling..... Pxh6, en het werd toch nog een partij!

Erik op 5 had ook een zware partij. Uiteindelijk met een vreemde stukkenverhouding het eindspel in... Qua punten achter maar zijn stelling was wel veel lekkerder speelbaar, ook tijdnood natuurlijk

Niek won! 3,5 – 2,5

En even later kreeg Erik remise aan geboden, en voordat we wisten wat er gebeurde had ik Tony gevraagd om ook remise te pakken! Zo geschiede het! 4,5 – 3,5

Gezien de andere uitslagen, daar had Niek het al even over. Doen we weer helemaal mee! Helemaal als je weet dat Almere en Isolani nog tegen elkaar moeten!

Ronald
         MP BP
Isolani 8 24,5
Almere 6 26
ENPS 6 19,5
Caissa 6 19

Maar ja…. Die bordpunten he!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten