roterende banner

donderdag 12 februari 2009

ENPS3 en Tabe Bas & ENPS

ENPS3 speelde gisteren een externe wedstrijd tegen Raadsheer3. Ik kon er niet bij zijn, maar Peter Kersten mailde mij de uitslagen en zijn partij:

Marco 1 wint, stond al een tijd een stuk voor, alleen zijn koning stond een beetje bloot
Peter 2 wint, zie de partij,
Martin 3 wint, ondanks griep
Sanne 4 verliest, lastige stelling met heel veel stukken in, mogelijk betere voortzetting gemist
Chiel 5 verliest
Johan 6 verliest
Rahmat 7 wint
Sander 8 verliest
Rond 22.00 uur stonden we met 2-0 voor, tien minuten later stonden we 2-3 achter, uiteindelijk 4-4.

Over zijn partij schreef Peter: vanaf zet 21 ging alles zoals ik had gedacht. Zet 25 en 26 had ik toen al in gedachten.



Tot zover Peter. Peter was vorig jaar topscorer van onze externe en is ook dit jaar aardig op dreef met 4 uit 6.

Chiel mailde een herkenbaar (voor mij althans) stukje zelfwalging:
Tot mijn spijt kan ik alleen melden dat ik in min of meer gelijke stand mijn belangrijkste stuk in liet staan, zodat dat met schaak en nog meer materiaalwinstwinst op de koop toe van het bord gerost kon worden. Misselijk, kwaad en volkomen verongelijkt verliet ik subiet het Kattenburgse, waardoor ik verder geen bijzonderheden heb.
Goed te horen dat het gelijk is geworden, ik dacht dat we er slechter voorstonden.


Tot slot stuurde Kees een artikel waarin vermeld werd dat de onlangs overleden Tabe Bas als 11 jarig ventje lid werd van een amsterdamse schaakclub. ENPS wel te verstaan! Het artikel zie je hieronder. Je kunt er op klikken als je het wil lezen.

Niek

1 opmerking:

  1. In het vierde nummer van het tijdschrift Matten staat een artikel over Tabe Bas.
    Raf

    BeantwoordenVerwijderen