roterende banner

zondag 3 december 2006

ENPS 3 - Pion 2 gelijk

Extern
ENPS 3 heeft weer averij opgelopen. We speelden tegen het redelijk sterke (maar op Elo toch zwakkere) Pion 2 gelijk, en zijn daarmee al in de derde ronde vrij kansloos voor de titel. Wachter 1 moet wel heel erg gekke dingen gaan doen om de rest nog en kans te geven. Vooropig doen ze dat niet, donderdag versloegen ze Probleem 3 met maarliefst 6½-1½.

Ik heb weer eens slecht op de andere partijen gelet, maar mijn buurmannen Erik en Marco hield ik wel een beetje in de gaten. Erik won sneller dan het licht en Marco, die op het eerste bord mocht omdat Ronald in Egypte vakantie viert, leek ook snel te winnen. Hij overspeelde Kist, en stond tot op het allerlaast gewonnen. Alleen had hij steeds tijd minder... het was nagelbijtend spannend... hij mocht blij zijn dat toen zijn vlag viel de tegenstander net op tijd alleen nog een kale koning over had, anders had ie zelfs nog verloren!


Ik zelf stond ook snel beter, maarja, ik ben mezelf niet of al die jaren nooit geweest zal ik maar zeggen. Eén misrekening in een combinatie die de vis op het droge zou moeten trekken en het was weer voorbij.

Toen ik klaar was was de score 2-4. Tony Slengard en Klaas Mastenbroek (86) waren nog bezig. Tony stond zo gewonnen dat ie dat dan ook meteen deed en Klaas schoof een eindspel met een pion meer met vaste hand uit. Lekker om te zien! 4-4, tja niet slecht, maar ik ben niet tevreden.

Intern
Geen stand deze keer, ik heb helaas een onleesbare flop meegekregen. Martin, heb je nog een backupschijfje gemaakt?

Extern ENPS 1
Woensdag aanstaande (6 dec) speelt het eerste tegen De Raadsheer 2. Zet ‘m op jongens, vasthouden die fraaie koppositie!

Niek

Geen opmerkingen:

Een reactie posten